maanantai 2. helmikuuta 2015

Nypyt pois tekstiileistä

Tein muutama vuosi sitten huonon ostoksen. Ostin lasten huoneeseen vaalean puuvillamaton, joka nyppyyntyi aivan kamalan näköiseksi jo muutaman kuukauden käytössä. Olen tuskaillut nuhjuisen näköistä mattoa, mutten raaski siitä luopua, sillä se on aivan vasta hankittu.

Löysin ratkaisun tähänkin pulmaan Rinna Saramäen kirjasta Hyvän mielen vaatekaappi. Saramäki suosittelee nyppyyntyneiden vaatteiden pelastajaksi paristokäyttöistä nypynpoistajaa. Luettuani kirjan lisäksi muutaman blogin hehkuttavan laitetta, lähdin itsekin ostoksille.

Hankin kotiin Kuningaskuluttajan testivoittajan, Singerin BS201-nypynpoistajan. Käytin maton parissa aikaa noin puolisen tuntia, ja sain toisen puolen helposti nypyttömäksi. Samalla tarmolla poistin nypyt olohuoneen sohvan koristetyynyistä ja rahista. Sohva ja nojatuoli jäivät odottamaan seuraavaa tarmonpuuskaa, samoin ne muutamat nyppyyntyneet neuleet, joita kaapistani löytyy.

Mahtava ostos, josta en luovu ikinä. Ehdottomasti hintansa (19,90 €) arvoinen. Suosittelen niin lämpimästi, että tuli kirjoitettua blogin ensimmäinen tuote-esittely.


Ennen

Jälkeen

Ihmelaite


6 kommenttia:

  1. Anoppi on ostoskanavan uhri ja suurkuluttaja. Sitä kautta meille päätyy paljon tavaraa, mitä me ei tiedetty tarvitsevamme.. Kun saa kaksi yhden hinnalla ;)
    Tälläinen nukkaimurikin meillä on, siis ostoskanavan versio. Oikein hyvä ja asiansa ajava. Tosin en millään jaksaisi ryhtyä hommaan, yhden kangasnojatuolin siistin viime vuoden puolella :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen vallan ihastunut omaani. Ennen nuhjuinen ja ruma matto on kuin uusi. Nypynpoistaja sai paikan vaatehuoneesta ja on sieltä helppo ottaa käyttöön seuraavan kerran kun tarve tulee. Toivottavasti ei tule kovin pian (koska eihän se nyppyyntyminen mitenkään toivottavaa ole vaikka ihmelaitteen omistaakin).

      Poista
  2. Voiko tuota käyttää vaatteillekin? Tekeekö se ohuemmille tekstiileille hallaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaatteille, matoille, kangaspäällysteisille huonekaluille. Kuningaskuluttajan testissä ohuet kankaat olivat menneet rikki, joten varovainen kannattaa olla. Mä oon kokeillut vain jämäkällä kankaalla (matto, sohva), ja hyvin toimii. Kannattaa lukea linkkaamani Kuningaskuluttajan testi, siellä olivat vähän laajemmin testailleet ja raportoineet kuin minä.

      Poista
  3. Hyvä vinkki, oon saanut äidiltä just samanlaisen maton, jonka kohtaloa oon murehtinut.

    VastaaPoista